Friday, December 7, 2012

{ sekali lagi }

sahabat....
aku taw betapa terlukanya hatimu kerna sifatku..aku sgt mengerti...

sahabat...
aku x layak utkmu..terlalu byk pengorbanan yg dirimu lakukan utk aku..

saat aku sakit,dirimu sentiasa di sisi..
saat aku kesedihan,dirimu hadir memberi sejuta nasihat..
saat aku memerlukan,dirimu sedia membantu..
mungkin diriku x pernah melakukan suma itu utk mu..

justeru,aku lakukan semua ini kerna aku x mahu lagi dirimu terus berkorban utk aku..aku x ingin menyusahkan dirimu lagi..cukuplah dirimu terseksa dgn sikapku selama ini..kesabaranmu terlalu tinggi dalam melayani karenahku..kdg kala,aku merasakan bahawa diriku ini terlalu kejam..aku berusaha utk mengambil berat ttg dirimu namun,aku gagal..sahabat2 yg len tlh mendahului aku..

harap sudi terima ucapan terima ksh ini..
terima ksh kerna menyayangiku,
terima ksh kerna menjagaku,
terima ksh kerna menegur silapku,
terima ksh kerna pernah menceriakanku,
terima ksh atas sgle2nye...............

aku akan simpan semua pemberianmu..
semuanya akan kujge dgn bek seperti mana dirimu menjaga hatiku selama ini..
sebenarnya dirimu sudah dikelilingi sahabat2 yg terbek..
hargailah mereka..

ketahuilah bahawa dirinya amat memerlukan diri ini..
dan diri ini jua memerlukan dirinya..
sekali lagi,maafkan aku..
aku tetap menyayangimu sebagai seorang sahabat..


~xkan kulupa memori yg tercipta ~

1 comment:

  1. take care of your friend. *that friend*
    ukhuwah itu luas. bkan hanya berdua, ukhuwah untuk semua, kmanisannya perlu dikongsi.. baru hidup bahagia.. ^_^

    ReplyDelete