Wednesday, December 12, 2012

ambik kOoo ! !


pernah baca x novel nie ? ? ? hmm. . . novel nie baru jew keluar. . . aku pwn baru jew habis baca. . . sememangnya Allah taw apa yg aku inginkan. . . alhamdulillah. . . byk pengajaran yg dpt aku ambil . . . dan byk jugaklah yg ' terkena atas kpala nie ' . . . .huhuhuhuhu . . . kdg2, rasa mcm aku er yg jadi watak dalam novel nie . . . ( perasan lbh lah . hihihihi . ) . . . bertuah sgt2 sbb Dia pilih aku untuk memiliki novel nie . . . Dia yg telah menggerakkan hati ini . . . sape2 yg teringin nak baca blh lah pinjam . . .free jew. . . hehehehehe . . . sape2 yg tengah diuji dgn ujian cinta manusia , mmg digalakkan sgt2 untuk membacanya . . . sedikit pwn x rugi . . . 

~ dapatan aku bila dah habis baca = 

* hati2 memberi hati 

* klw Allah dah tetapkan , xde sape yg blh menghalang 

* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg salah supaya kita dpt belajar dpd kesilapan..mmg Allah sengaja temukan kita dengan org yg salah supaya apabila bertemu dengan org yg betul kita taw utk menghargai dan bersyukur dgn apa yg ada..mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg salah supaya kita menyerahkan hati terlebih dahulu pada cinta yang utama..dan bertemu dgn org yg salah supaya hati ini kembali tunduk pada Ilahi..

* Apabila kita mencintai Allah , hakikatnya kita akan memiliki segala2nya..hati x akan berasa kosong..jiwa juga x akan gelisah..dan saat kita mencari selain dpd cintaNya , maka kekosongan i2 akan wujud dan hati jadi x menentu..  




No comments:

Post a Comment