Thursday, December 27, 2012

nak jugak . . .

suma manusia kat dunia nie ad time nk rehat n ad jgk time utk enjoy..cume yg berbezanyer , msg2 ad care yg tersendiri..maybe klw yg byk harta tuu , dyoerg enjoy dgn cara g holiday kat overseas..bg yg sedang2 jew nie , stakat g cuti kat dlm malaysia nie pwn dah kira ok..tp mcm mane plak ngn mereka2 yg miskin ? xkan lah dyeorg lgsung xleh nk enjoy..cdih lah klw mcm tuu..ok ! sebenarnyer khidupan kita hari nie terlalu memandang pd material semata2..klw xde duit mknenyer x leh nk enjoy..xleh nk g holiday..betul kew opinion mcm tuu ??  bukan kew kebahagiaan tu milik semua ? actually , aku pwn pernah pkir mcm tuu..aku ase mcm kehidupan nie x adil lgsung sbb org yg kaya dpt g holiday tiap2 tahun tp bg yg family dye x kaya n ad prob nie , lgsung xde peluang nk g jalan2..hurm..sometimes , ble ad kwn yg tanye " er, x g mane2 kew cuti nie ? alaa..xkan duk umah jew.."..dlm hati aku mesti jwb mcm nie " ee,,geramnyer aku..suke hati lah nk g holiday kew x ..skt hati btol lah..ingat family aku nie xde prob kew.."...bertahun-tahun jugak aku ase tertekan ngn suma nie..ase mcm nk salahkan suma org jew..dan..2,3 hari lepas..ad seorg hamba Allah nie yg post gmbo2 dia g holiday kat overseas..tibe2,aku ase sedih sgt2..then ckp dalam hati .." beruntung nye dia..aku xkan dpt nye buat suma tuu..kat dlm malysia pwn , xg mane2..inikan plak luar negara..mmg xkan nyerlah..hmm.."..after that , pkir2 balik.. " apelah aku nie..knp nk dengki ngn org len nye ? cu g tgk gok sahabat2 yg msh ramai yg hdup sengsara oe..bersyukur jewlah dgn ap yg ade..knp nk mintk lbhh2 ? hidup nie kenalah tgk yg berada di bwh bukan yg berada di atas dpd kita..mcm mne nk ase bahagia klw asyik nk ase cemburu ngn kbhagiaan org len..patut nyer kita cari kbhagiaan utk diri sndiri dgn cara bersyukur dgn nikmat yg diberikan..x susah kan ? "..and now..aku sedar suma tuu..kita ade hak utk bhagia..and kbhagiaan tuu depends on ourselves..bukan susah pwn nk enjoy..g ambik angin kat pantai belakang umah pwn blh wat kita jd tenang jugak ,kan...duk berkumpul ngn adik-beradik pwn something yg hepy jgk..so,,,,,lalui lah kehidupan nie dgn penuh ase kesyukuran dan jgn pernah menidakkan takdir yg telah berlaku..just face it with IMAN..and don't forget to SMILE ... ^_~



No comments:

Post a Comment