Saturday, February 9, 2013

ujianNYA . . .

siapa sangka , langit yg cerah tiba-tiba hujan turun...itulah kehidupan...kebahagiaan yg aku kecapi semalam xkan menjanjikan keceriaan utk hari ini...semua yg berlaku Dia Maha Mengetahui..aku xkan blh lari dari kesilapan dan aku terpaksa terima balasannya...mungkin hatinya menangis pilu..tangisan mutiara itu xkan berhenti mengalir...aku sedar akan salahku...semua yg berlaku berpunca dari aku...mungkin ruang kemaafan utk aku tiada lg...aku akan dibenci utk selama-lamanya...knp aku tipu dia ? knp aku lakukan semua ini ? knp ?? knp ??? yer..sbb aku manusia...sbb aku insan penuh noda...sbb aku sentiasa digoda dgn syaitan dan hawa nafsu...sbb imanku lemah...

sebuah persahabatan yg ikhlas keranaNya mmg akan diuji...klw semua nie x berlaku,aku akan terus melakukan kesilapan...tp Allah itu Maha Adil...dia kirimkan seorang sahabat utk tegur segala salahku...Allah selamatkan perhubungan ini...mmg silapku sgt besar...mungkin tersgt sukar utk dia maafkan aku...tp aku yakin hati manusia itu milikNya dan Dia yg berhak membolak-balikkan hati hambaNya...

sahabat,,ketahuilah bahawa Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..walau dosa hambaNya sebanyak buih di lautan namun , pintu taubat akan sentiasa terbuka...kita sebagai manusia x punya hak utk menghukum..
sahabat,,pemilik alam ini sentiasa membuka pintu keampunanNya...jadi...salahkah jika kita jua memaafkan kesalahan org lain ? 
sahabat,,,aku tidak mampu utk memaksa dirimu agar memaafkan aku namun , aku yakin pd janjiNya..jika persahabatan ini dibina kerna namaNya , suatu saat hatimu akan terbuka utk menerimaku kembali kerna Dia Maha Penolong..

maafkan aku sahabat ,,,,, aku tidak sempurna ,,,, 




No comments:

Post a Comment