Friday, February 8, 2013

de bEst utk aku ^ ~ ^


sepanjang keberadaan aku kat sane...hanya lafaz alhmdulillah yg mampu ku ucapkan...namun,walau beribu syukur ku ungkapkan tp hakikatnyer ianya msh x mampu nk terjemahkan betapa besarnya ksh sygNya utk diri ini...betapa sempurnanya perancangan Dia...betapa nikmatNya tatkala diri mendpt rahmatNya...ingin sekali aku kongsikan rasa kenikmatan ini bersama sahabat sekalian...ingin sekali aku lemparkan senyuman kebahagiaan buat diri kalian...sesungguhnya,inilah ketentuanNya..segala dugaan yg aku hdapi,dibalasNya dgn ketenangan..tidak rugi menjadi hambaNya yg sabar kerna Dia itu Maha Adil...

mungkin ramai yg tertnya-tanya,,,ap yg sebenarnya aku dpt ? secara kesimpulannya,aku dpt mentarbiah diri ini..di sana,aku dpt solat berjemaah..aku dpt dgr tazkirah..aku dpt join usrah...aku dpt jumpe kwn2 yg tinggi ilmunya...aku dpt belajar byk perkara..dpt ilmu dunia dan akhirat..setiap helaan nafasku,aku dpt belajar..aku mulai sedar akan semua perkara yg berlaku..ttg persahabatan..ttg hala tuju khdupan..dan satu hal yg plg penting..aku dpt belajar ttg 'apa itu dakwah' , 'apa sebenarnya tugas seorang daie'...jika diizinkan , jika diberi ruang dan peluang...insya-Allah,akan aku kongsikan segala pengalaman...walau baru hanya sebulan aku di sana namun, hanya Dia yg tahu perjalanan hidupku..sememangnya x pernah sesekali aku terpikir akan semua yg berlaku ini..sesungguhnya pengetahuanNya tidak terbatas..Dia yg memberi aku kekuatan utk aku tempuhi dugaan hidup di sana..Dia Maha Mengetahui ap yg terbaik buat hambaNya..oleh itu , sama-samalah kita terima perjalanan hidup ini dgn hati yg tulus kernaNya..terima kasih Ya Rabb ... 


No comments:

Post a Comment