Wednesday, June 27, 2012

aGain n agAin ? ? ?

Assalamualaikum kpd suma kenalan2ku n bl0gger2..

23 jun 2012..hari sabtu..suatu peristiwa yg xpernah aq jngke akan berlaku..nielah yg dikatakan perancanganNya..tepat jam 5.30 pg aku bgn..tatkala itu perutku terasa teramat sakit..hnya Dia yg tahu..namun,aku gagahkan jugak diri ini utk brjalan mnuju ke tndas..dlm kpala aku.."gastrik kowt"..skt 2 smakin kuat shggakan aku x mampu lg utk berdiri..aku cube sdye upya utk membersihkan driku dan dgn kudrat yg ada aku mnuju ke bgp..smpai di pintu bgp..aku mnjerit ksakitan.."skt !! skt sgt !!! "..sher tin,djoh,husna,midah n laila trkejut apbila melihat aku sudah x mampu utk mngawal ksakitan lg..mereka terus mnelefon warden ( tc.intan )..lbh krg jam 6.30 pg..aku dibawa ke hospital dungun..ditemani oleh midah,sher tin n djoh..

appendix...yer..itulah yg sbnrnye yg berlaku..akhrnye aku dibawa ke hspital trg utk operation..aku dbawa ke sana dgn menaiki ambulans dan alhmdulillah aku ditemani oleh ibuku..stelah membuat pmeriksaan..ibuku brstuju utk aku mnjalnkan operation..saat itu..tiada sdikit pwn rse tkwt,gentar dlm diri ini..mgkn kerna aku sudah pernah melalui saat2 sbgini..aku x tkwt lg tatkala jarum dicucuk ke dlm tgn ini..aku x gerun tatkala diri dbawa ke bilik bedah..mgkin kerna semua ini..Allah mnguji aku..

lbh kurang jam 5 ptg...ubat bius msuk ke dlm badan aku..dan 1 jam stengah kmudian operation slmat djlankan..hnye smlaman aku ditahan di wad..ibuku..ibuku yg mnjga aku..wlwpun dia kltihan..x sempat utk mnjamah nasi kerana temankan aku namun,dia x mngeluh..dia stiasa di sisi aku..dia x mampu untuk tidur lena kerna risaukan aku yg mngadu kesakitan..

aku diberi mc slama 2 mggu..mcm mne dgn "trial ??? "........"spm ????"...aku serahkan segala-galanya kpd Yg Berkuasa..aku akan bt ap yg termampu..3,4 hri jgk aku xleh gerak..baring jew..xleh brckp kuat2..nk tidur pwn xlena..nk duduk pwn xblh..pusing sne,skt..pusing sini,skt..kdg2,bgn jew pg..badan panas..nie semua dugaan,kan ?? alhmdulillah..aku ade mak yg xpernah tgglkan aku..abg..adk2..kwn2..ckgu2..aku bersyukur..i'm not alone..

No comments:

Post a Comment