Tuesday, March 19, 2013

jgn sedih !

" mak xleh nk teman kak ambik result nanti .. klw mak g , mcm mane adk nk g sekolah .. xder org yg nk hantar.. suruh abg hantar kak kat umah kwn lah mlm nie .. g amk result dgn dia ... " selepas ayt itu diucapkan aku hanya mampu mengangguk...sama ada , aku benar2 mengiyakan ataupun terpaksa mengiyakan , aku sendiri x tahu ... lama aku berfikir ... skrg usiaku sudah menginjak 18 tahun , patut kew aku menyusahkan mak,ayh  aku lagi ? ... bukankah aku sudah mampu utk berdikari ? ... yer,, tidak perlu lg utk aku memberontak .. lagipun , selama ini sudah terlalu byk pengorbanan yg mak aku lakukan demi aku ... aku akui sememangyer aku nak parents aku ada bersama-sama dgn aku nanti ... tp dyeorg bkn sengaja x nak temankan aku ... dyeorg ad tugas yg perlu dibuat ... dan aku ? x perlu utk aku menangis .. x perlu utk aku bermasam muka ... x blh nk nafikan mmg aku berasa sedikit kecewa ... tp aku taw Allah dah berikan yg terbaik buat aku ... mungkin ad hikmah di sebaliknya .. yg pasti aku kena sedar ... aku bukan lg bdk kecik .. bkn lg budak sekolah rendah ... pengalaman2 hidup yg telah aku lalui selama ini sudah cukup utk mendewasakan aku ... xkan sesekali aku menangisi lagi kehidupan yg telah ditakdirkan ini ... aku kena belajar utk teruskan hidup tanpa menyusahkan insan2 di sekiling aku lagi ... 

Ya Tuhan , kuatkan hati hambaMu yg lemah ini ... sesungguhnya , Engkau sentiasa menemaniku ...


aku berdoa padaMu Ya Rabb agar air mata kegembiraan yg akan kualirkan utk dihadiahkan buat insan tersayang ...

No comments:

Post a Comment