Thursday, September 27, 2012

kamUu...

bahagiakah kamu bersamaku?? benarkah rasa bahagia ini suatu anugerah dariNya?? sedangkan hati dinodai dosa yang menghitam..mengertikah kamu akan perkara yg sdg berlaku?? adakah kamu pikir akibat yg akn menimpa kelak?? argh !! sungguh mengelirukan..syaitan ada pada setiap waktu..nafsu pula tidak putus2 menghampiri..ditambah pula iman di dada hanya senipis kulit bawang...

aku bukan milikmu..aku bukan milik siapa2..aku milikNya..halalkah rindu yg kau curahkan pd aku selama ini?? adakah cinta yg diukirkan di hatimu i2 adalah cinta yg sah?? ohh...tidak sama sekali..hubungan ini tetap haram..walau niat di hati ingin mengahwini namun,perbuatannya tetap salah..niat xkan pernah menghalalkan cara..


aku bohongi kamu?? yer..mmg aku berbohong..aku xsggup lagi utk mengotori hati ini..cukuplah dosa2 silam menghantui diri..biarlah hanya aku dan Dia yg mengetahui..pergilah kamu dari hatiku..jika benar,aku untukmu..Dia akan tunjukkan jalan..namun,jika sebaliknya..aku yakin Dia telah merancangkan yg terbaik utk hamba2Nya..


aku akui ap yg berlaku berpunca dpd kelemahanku sebagai seorang wanita..mmg xdpt dinafikan bahawa sang Hawa itu terlalu lembut hatinya..dia mmg xkan sanggup utk melukai hati sang Adam..namun,jika pegangan agama menjadi perisai..dia xkan pernah tewas..walau tertunduk dek beribu rayuan namun,tatkala tersedar dia akan segera bangkit..bangkit utk kembali bertaubat..bangkit utk kembali manjaga maruahnya..


cinta manusia sememangnya menjadikan diri ini jauh dariMu..

kerna itu,aku pohon kpdMu Ya Rabb agar memberiku kekuatan..
kekuatan iman..kekuatan sabar..
aku tidak ingin rebah lagi..

~aku tenang tanpamu ~

No comments:

Post a Comment