Monday, May 28, 2012

aku bukan untukmu ......

Ya Allah..aku x sekuat Siti Hajar..dan..aku x sehebat Rabiatul Adawiyah..

knp dia kembali muncul utk meminta penjelasan ?? knp dia msh menunggu aku ?? 
Ya Allah..aku taw..dia msh lagi belum mengerti..dia msh lagi tercari2..
Aku cuba utk menjelaskan semuanya..aku bkn menghina dirinya..jauh sekali utk aku mengaku diri ini lbh alim berbanding dirinya..aku juga punya hati dan perasaan..aku punya mimpi dan harapan..aku xkan ulangi kesilapan lalu..aku sedar..aku byk melakukan dosa..tatkala hatiku diuji,aku seringkali jatuh..namun,aku yakin Allah Maha Penyayang..aku msh lagi diberi peluang utk kembali kpdNya..

Wahai hamba Allah,
aku ingin syg dan cintamu kpdku hanya kerana Allah..mungkin apa yg sudah berlaku berpunca dpd kelalaianku..aku yg bersalah kerna bertindak mengikut hawa nafsu..tp aku insan biasa..insan yg x pernah sempurna..yg tidak akan lari dpd melakukan kesilapan..

Wahai hamba Allah,
aku tidak pernah membencimu..aku tidak berniat utk membuat dirimu kecewa..aku cuma ingin kte same2 kembali kpd Pencipta..aku ingin kte sme2 berusaha utk mencari redhaNya dan meraih cintaNya yg hakiki..aku tidak mahu hati kte ditutup oleh cinta manusia..msh byk kekurangan yg perlu aku baiki..aku ingin menunaikan tanggungjwbku terlebih dahulu..aku msh tidak layak utk fikirkan soal cinta manusia kerna aku ingin mendaptkan cintaNya..

Wahai hamba Allah,
msh jauh utk aku bicarakan soal jodoh..lagipun kte tidak pernah tahu adakah hdp ini msh pjg atau terlalu hampir..mati itu pasti..dan hanya Allah yg Maha Mengetahui..

Ya Allah..aku mohon padamu agar suatu saat 6ti..aku ditakdirkan utk bersama dengan seseorang yg mampu mengimamkan solatku dan mampu membimbingku ke syurgaMu..kerna aku ingin cinta yg dibina hanya keranaMu..

Kpd si dia,
ku berdoa agar Allah akan memberimu petunjuk dan hidayah..
ku mohon agar Allah akan menggantikan diriku buatmu dgn seseorg yg jauh lbh baik..
ku harap Allah msh memberimu peluang utk berubah dan bertaubat..


 aku tidak halal untukmu..

salam sejuta kemaafan dari diriku yg hina ini..






2 comments:

  1. aduhhh... tersentuh la pulak.... hehehee...

    insyaallah..
    yg terbaik allah tentukan buat kamu murniku..

    ReplyDelete
  2. tersentuh ??? muny jdikan semua nie sbgai pengalaman n pengajran utk teruskan dugaan hdp nie..amin..insya-Allah yg terbek...=)

    ReplyDelete